Hype „Mobile First”

Popularne hasło webdesignu pod „Mobile First” stało się popularnym słowem wytrychem niczym swgo czasu html5. Niestety patrząc od strony praktycznej jest to kolejny hype marketingowy, który ideologicznie wspiera komercyjną ofertę redesignu istniejących stron. Bo niby czemu mielibyśmy na pierwszym miejscu stawiać mobile? Liczba odsłon z komputerów nadal istotnie przewyższa mobile i pewnie prędko się to nie zmieni. Responsywność jest oczywistym standardem, ale czemu mobile first a nie desktop first? Komputer daje też dużo więcej możliwoścu pod kątem mocy obliczeniowej, więc wersja desktopowa siła rzeczy jest najbardziej multimedialna. O mobile trzeba dbać, ale nie mamy wątpliwości, że „desktop first” to hasło, które odpowiada bardziej odpowiada webowej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *